Saturday, 23 May 2020

Segmen Raya Aidilfitri 2020 oleh Yamanaimy



Jempot join guys.selamat bersegmen.


Berlalu ramadan

Alhamdulillah,setelah 30 hari umat Islam berpuasa  tak terasa esok sudah  bulan Syawal.
Esok hari raya planning apa?
Jangan lupa mandi sunat hari raya esok okay.
Jangan sedih2 mana yang tak dapat balik kampung tu.Insyaallah lepas berakhirnya covid ni  bolehlah jumpa keluarga,sanak saudara .Doakan kay.

Selamat Hari Raya.Maaf zahir dan batin.
Mana yang nak bagi duit raya tu boleh minta no akaun kay heheheheh *gurau dimalam hari raya*



Akhir kata,
Jaga Jarak.
Stay At Home.
Makan rendang banyak2 k,hihiks.

💓SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI💓

Friday, 22 May 2020

Lirik Lagu Setanggi Syurga .Khai Bahar dan Inteam

Percaya kata janji Mu
kerna ku yakin apa di gengam Mu
Keharuman setanggi syurga
Bukan kilauan sebilah belati

Tersiksa jiwa merindu
Bagai terkurung dibasah tengkujuh
Kewangian aroma bunga
Tak menggugah keteguhan iman

Cinta tak pernah terbunggar dan terlebur
Pada redup renung mata yang meniPU
Tuntas ku mendaki
Puncak cinta teragung

Izinkan aku melafazkan kata
Bicara hati yang mudah diterjemah
Betapa aku gerun pada teduh untuk bernanung
 kerna awan itu rapuh..


Bahagia buat mereka
yang bertemu cinta yang teragung
yang membawa ke syurga hakiki dan abadi

Dendam tak marak menyala dan  membakar
Oleh putih salju yang berguguran
kerna dosa itu
Lebih hitam dan kelam

Ku anyam rindu menjadi hamparan
Kerna ku pasti adanya pertemuan
Disana nanti bukti cinta suci dilafazkan
Tak bertemu pengucapan

Percaya kata Janji Mu
Kerna ku yakin apa di gengam Mu
Keharuman setanggi syurga bukan kilauan sebilah bltai
Kata janji Mu
Seharum setanggi syurga..

Kenapa rasa lapar?walau dah makan?Baca ni..

 Assalammualikum warahmatullahiwabarokatuh...salam sejahtera dan hye.... Warghh tenang jer pagi ni kan hikhik....Okla korang pernah tak rasa...