Wednesday, 28 November 2018

Kehidupan.

Assalammualaikum wb
Salam sejahtera.
Apa khabar semua?sihat tak semua?

Lama kan dah tak update...huhu

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kehidupan sekarang, perlu dibiasakan lebih lagi bila kita perlu melakukan semuanya sendiri..Almaklumlah,kita semakin dewasa,pemikiran juga perlu matang.Takkan nak mengharapkan semuanya pada  emak ayah kita kan? hee..

Suka saya  dengan satu ayat ini

"Orang yang dah biasa HIDUP SUSAH dia akan biasa dengan kehidupan yang SUSAH ''

Kadang kita tak sedar, kita ada segalanya  ,kemewahan,kereta,motor,duit,emas berlian permata , makanan yang lazat tapi  bila kita masuk dalam satu alam yang berbeza dengan kehidupan yang dulu agak-agak korang boleh ke biasakan?Jawapannya dah ada depan mata aku sekarang..

Its okay,buat perlahan-ii okay?😃

Kita kenalah jimat duit kalau duduk di U ni..Banyak benda lebih diperlukan...

Jangan asyik shopping je..Rasanya,sudah memadai dengan baju korang di almari tu..Tak perlu rasanya setiap minggu asal tiada kelas pergi jalan-jalan kat luar...huhu ataupun pergi je jogging kan lebih sihat..😁Ya tahu duit korang...Cakap je,hee ajar berjimat.

Doakan Dy okay supaya dapat belajar dengan tenang  dan dapat bahagiakan mak dan ayah..Doakan juga kawan-ii Dy..😊😊😊

1 comment:

  1. hi.. content blog menarik.. lets blogwalking and click iklan..done follow u.. follow me back.. http://acuyuhan.blogspot.com/ thanks

    ReplyDelete

Kehidupan.

Assalammualaikum wb Salam sejahtera. Apa khabar semua?sihat tak semua? Lama kan dah tak update...huhu ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~...