Sunday, 2 April 2017

Sayangkan anak kecil.

Assalamualaikum warahmatullahiwabarokatuh..
Salam sejahtera..
Dah lama kan dy tak update blog?ada yang rindu tak ?hehe.. perasaaannnnnnnnnn...

Biasalah ,banyak kerja dy kena buat sebagai pelajar,Hamba Allah, seorang anak,pekerja dan mak cik keh2..

Jangan marahkan budak kecil.

Budak-budak bila kita marah,diorang akan menangis paling tak pun akan melawan cakap kita. Tapi, kesan yang akan diorang tanggung mungkin sehingga mereka dewasa.
Sayangilah anak-anak/budak kecil..

Jika tak sukakan budak sekalipun,jangan seksa diri mereka..
Jangan mendera mereka,
Jangan marah mereka..
Jangan tengking mereka..
Jangan pukul mereka..

Pupuk kasih sayang kepada anak-ii.

sekian..

6 comments:

  1. Kalau asyik kena marah boleh jadi trauma budak2 ni nanti.

    ReplyDelete
  2. Kalau asyik kena marah boleh jadi trauma budak2 ni nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. a,ah ..betul tu kak..kesian ke bdk2 dgn mak ayah yang panas baran/kuat marah

      Delete
  3. Dengan budak kocik ni, kena banyak bersabar 😉

    ReplyDelete

"Giveaway by Yanieninie"

Assalamualaikum wb,Salam sejahtera. Jom join .Klik banner dibawah.