Sunday, 9 April 2017

Banyak hati terguris.

                                  Assalamualaikum wb,salam sejahtera. Hati mudah terguris.Tanpa kita sedar.Kita dah buat orang menangis.Lebih teruk,bila mereka sengaja nak sakitkan hati kita.Itu lebih teruk.


Tapi kita  janganlah simpan dalam hati. Nak ke disebabkan kita,orang tu diseksa diakhirat kelak?
Mereka cuma tidak boleh melihat kita bahagia.Jadi,biarlah mereka menginginkan apa yang mereka mahu lakukan.Kita disini  tetaplah tersenyum dan bertahan.Pasti ada kemanisan yang dirasai.Sehingga kita mendapat merasai Hallawatul iman(kemanisan iman)


Nak  bahagia buat 2 perkara ni:

1.Jaga Allah

2.Jaga hati


Sekian, terima kasih 😀



4 comments:

  1. Hati memang akan sakit pabila disakiti atau tersakiti. Nyahkan kesakitan tu dari hati dan jalani kehidupan dengan gembira 😄

    ReplyDelete
  2. apapun terjadi, sentiasalah tersenyum ;)

    ReplyDelete

Kenapa rasa lapar?walau dah makan?Baca ni..

 Assalammualikum warahmatullahiwabarokatuh...salam sejahtera dan hye.... Warghh tenang jer pagi ni kan hikhik....Okla korang pernah tak rasa...