Pages

Sunday 28 May 2017

Review Filem Hitler-The Rise of Evil

Assalamualaikum dan hi semua.Selamat berpuasa..

Hari ni Dy,akan cuba mereview filem Hitler ,Jika terdapat kekurangan harap dimaafkan..huhu  😊





                  Kisah ini bermula pada tahun 1899  di Linz ,Austria .Waktu itu  Hittler masih kecil lagi.Ayah Hittler bernama(nanti dy cari balik) .Ayahnya suka menyiksa Hittler.Selepas kematian ayahnya,kehidupan Hittler  menjadi bertambah teruk.Tidak lama pada itu pula, ibunya pula meninggal dunia.Hittler  diambang kemiskinan dan akhirnya  menjadi gelandangan.Yahudi masa tu kalau tak silap  yang kuasai ekonomi dinegara tersebut.Hittler mengganggap  Yahudi mementingkan diri sendiri.



                 Pada tahun 1914,29 Oct (if i right) , Hittler menyertai tentera dan berperang dalam  perang dunia pertama.Hittler dapat merasai keperitan saat peperangan. Namun,Hittler mendapat penghargaan dari ketuanya atas kesungguhannya.

Hittler sangan petah berbicara dan sering berpidato.Hittler bersifat nasionalisme(cinta akan negaranya)
Untuk pengetahuan,Hittler berfahaman Nazi.Hittler membenci orang yang berfahaman  komunis,Yahudi dan yang bertentangan dengan Nazi.
Seperti yang diketahui,Hitler merupakan  seorang  Pemimpin Jerman selepas memenangi banyak kursi di parlimen.

Pada saat akhir,Hittler ingin mengembangkan pengaruhnya keluar negaranya.



AMARAN
Filem tersebut terdapat adegan yang tidak sepatutnya dilihat ,Jadinya 18 tahun kebawah sila elakkan untuk menonton.Selain itu,elakkan juga kepada   orang yang mudah terpengaruh dengan sikap pemikiran ,agama yang berlainan .Berumur  18 tahun keatas , ada adegan yang tak elok tu ,silakan skip cepat-ii yup. Ingat ,Allah memerhati.

Untuk lebih mendalam ,Boleh tonton di You tube- Hittler-The Rise Of Evil 

Note: Jika ada kesalahan dari penulisan dy,sila nyatakan kepada dy agar pembetulan dapat dilakukan..huhu ..sekian terima kasih.

No comments:

Post a Comment

6 Cara menguruskan tekanan yang boleh dicuba

 Assalamualaikum wb. Hai korang. Hari ni Dy nak kongsikan beberapa tips yang boleh dicuba untuk menguruskan tekanan.       Dalam mengelola t...