Pages

Saturday 5 September 2020

Apa yang Best Art Grip Aquarelle Anime Art College jenama Faber Castell.


Assalamualaikum wb.Hi

 

Masa awal PKP hari tu,Dy ada beli Art Grip Aquarelle Anime Art College jenama Faber Castell .Ada potongan harga masa tu .

Dy apa lagi,mana boleh tengok alat-alat tulis lagi berkaitan seni. Kadang beli je,gunanya tak pon hahahah. So,hari ni barulah rasa nak cuba. 

Dy beli yang gambar abang hensem ketak2 ni,ada satu set lagi gambar perempuan anime cekci hakhakhak. 

Minta perhatian dulu,Dy memang tak suka mewarna tau ahahaha sebab tak pandai ngeh ngeh.

Tanpa membuang masa lagi meh  Dy bawak korang jalan-ii tengok sikit warna apa ada dalam ni.cehh




Dalam kotak ni ada :
8 Art Grip Aquarelle
1 PITT artist pen S (0.3mm)
1 GRIP 2001
1 Pinsel Brush.

Sampai-ii je dy pelik,eh ada brush pulak. Nampak kan ,duk suka-ii beli hehe.Padahal dah terang kata cat air hahahah.

''Pensil cat air Art Grip Aquarelle sepenuhnya larut dalam air: Sapukan kuas cat basah dan buat kesan cat air yang hebat pada setiap motif atau corak yang disusun dengan pensil Art Grip Aquarelle. Ia sesuai untuk lukisan tepat dan lebih unggul daripada cat cat air standard yang terdapat dalam tiub atau kuali dan cenderung mengering atau meninggalkan noda atau tanda yang tidak diingini di atas kertas anda. Tidak kira sama ada anda mengusahakan kertas cerah, berwarna atau gelap - tahap pigmen yang tinggi akan menghidupkan idea kreatif anda! '' -Translate dari laman web dia .
Memang best,tekstur dia smooth je n pemegang dia mencengkam sebab ada dot2 pokaldot timbul kat batang pensil ni tau. Comel je pulak tu hekhek.Cara kawalan tekanan pensil ni menentukan  korang nak terangkan ke pekat ke. Terasa berbeza juga dari colour pensil biasa tu.Khas untuk anime kotak pon tulis gtu heheh




Ni antara warna yang ada dalam set ni.Warna hijau gelap dengan kelabu sukar sikit nak bezakan hahha mungkin mata dy problem.hukhuk




Sketch2 dulu,kita tiru abam ketak2 kat kotak tu je la ahhahaha.

Mulanya,Dy tak tengok hari tu  1 PITT ni macam mana dia punya ketajaman macam marker ke  macam mana kan. Dia sama macam pen art drawing yang ada size tu.Tapi mestilah ada specialnya juga kan.Tryla dulu baru korang tahu ahhaha. 1 PITT ni banyak size  yang Dy dapat dalam kotak ni size S.Rasanya yang paling kecikla kot ehehe.


Nak buat warna tone skin,mula Dy guna code 187-  coklat pekat  tapi tak menjadi so bila conteng dulu kat kertas warna  oren -code 111 baru betul.Dy gabungkan untuk gelap guna coklat,kecerahan guna oren.

Rasa macam tak kena warna baju ni,not sure kat kotak tu hijau ke kelabu .so bedal je dua2 hahah. Code 172+273.

Elok dia ketak2 hensem,jadi ketak2 silikon aku buat ahhahahah. 




 Ok siap!so ada yang dah cuba ??

Ada ke yang pernah guna  Anime Art Set Collegue ni?Untuk pengetahuan korang Faber Castell ada buat potongan harga tau. Sekarang RM18,  harga asal RM50 pergi je kat laman web dia .Ni dy sertakan link Faber castell,Huwaa ,rugi pulak beli awal hekhek .Kali ni,potongan lagi kaw2. Its okayyyyy nanti kita try yang lain pulak .

OKAY HAVE FUN .STAY SAFE ^_^


No comments:

Post a Comment

6 Cara menguruskan tekanan yang boleh dicuba

 Assalamualaikum wb. Hai korang. Hari ni Dy nak kongsikan beberapa tips yang boleh dicuba untuk menguruskan tekanan.       Dalam mengelola t...