Pages

Sunday 31 January 2016

Pilih Gincu(lipstick) yang sesuai.

Assalammualikum dan selamat pagi..Hye readers!hye girls! sihat?As usual aku yang dah digelar 'kaki blog' oleh kawan baik aku ni,nak  ajarkan cara  pemilihan gincu yang sesuai untuk anda.

Gincu Merah Jambu:
Kulit kuning langsat anda seharusnya mengelakkan daripada menggunakan lipstick  merah jambu ..sebab..nampak muka anda pucat nanti.Kulit gelap ,warna ni sesuai untuk anda,nampak lebih menawan dan  berkilat.Untuk kulit sawo matang yang senonim dengan kulit Malaysia..girls boleh mengenakan gincu dengan merah jambu yang kelihatan seperti kecoklatan atau warna pasir?.

Gincu coklat:
Kulit putih bolehlah gunakan gincu coklat..nak nampak lebih cantik gabungkan dengan warna coklat.Kulit sawo matang gunakan gincu yang berwarna seakan kopi..agar..nampak lebih elegan.Untuk kulit gelap pula pilih warna coklat,sesuaikan dengan kulit anda

Gincu merah:
Okay yang  ni nak komen sikit,warna merah memang terang..memang menojol..so ,macam kulit putih  anda bertuah..warna apapun sesuai untuk anda asalkan pandai pilih je.Kulit kuning langsat pilih gincu merah tua dengan sedikit warna lain seperti  unggu.Kulit gelap sesuai menggunakan  gincu berwarna coklat dan red mahogani.

Gincu unggu:
Kalau anda berani anda boleh je gunakan warna lain tetapi mengikut kulitlah..

Okay itu  jer,pilihlah warna yang sesuai untuk anda..
oklah bye ^_^

No comments:

Post a Comment

6 Cara menguruskan tekanan yang boleh dicuba

 Assalamualaikum wb. Hai korang. Hari ni Dy nak kongsikan beberapa tips yang boleh dicuba untuk menguruskan tekanan.       Dalam mengelola t...