Pages

Sunday 29 January 2017

Cara Berhadapan dengan HATERS!

Assalamualaikum wb,salam sejahtera..
Selmat petang semua,sungguh baik cuaca hari ni ...Alhamdulillah..

Apa nak buat untuk berhadapan dengan HATERS?

Disini Dy akan senaraikan beberapa cadangan .

1.Diam.
Perkara yang paling hebat apabila korang dapat mendiamkan diri walaupun dihina,dicaci,dikeji,dimaki,ditenyeh,dipijak..Eh dah melampau tu... huhu
Apabila korang memilih untuk mendiamkan diri,si haters pasti muak untuk menghina korang.Silap-ii dia yang hilang arah  apabila melihat korang buat bodoh je..
Diam tandanya korang menahan sabar dan bersabar.Sabarkan separuh daripada iman 😀

2.Psycho/sentap pun boleh kot
Psycho ibarat 2 watak dalam satu jiwa. Its mean, korang membalas kata-kata dengan menggunakan ayat yang lebih halus but mukan menghina. Jika mereka rasa sakit hati itu masalah mereka,bukan masalah anda. Anda hanya mengatakan sesuatu yang betul.
Mungkin ada yang tak faham,so..dy bagi beberapa contoh.

Contoh 1:
 '' Eh ,kenapa baju kau ni kolot sangat,macam nenek-ii lah''

'' Eh,kau ni macam tahu2 je baju nenek aku.Memang pun,semalam hujan ,habis basah baju aku. Lagipun baju nenek aku ni sesuai dengan aku daripada ada baju orang tu macam sarung nangka. Eh jangan terasa,tu baju adik aku yang 2 tahun tu.''

Contoh 2:
''Dasar lembab,cikgu ajar benda senang pun kau tak boleh nak tangkap. Agak-ii kau ni perlu ke pusat pemulihan lah''

''Memanglah aku slow sikit, tapi aku dah cuba buat kat rumah tetap tak boleh nak tangkap. Tapi,mak aku pernah cakap biar  tak pandai tapi jangan biadap. Agaknya aku terlupa nak ambik yang pandai tu tak''


Okay,faham tak?kalau tak faham jugak.Maaflah yup..

3. Buktikan.

Buktikan kata-ii haters kamu  tu bahawasanya salah.Jadikan mereka sebagai penguat agr korang lebih berjaya pada masa akan datang.

4.Usah difikirkan.

Jangan fikir sangatlah tentang haters korang tu.Paling tak pun,buang masa jer.. Mereka hanya tahu sakitkan hati korang je.So teruskan kehidupan korang dengan lebih yakin.Mereka jadi sebegitupun,sebab kehidupan mereka tak bahagia seperti kamu.So,dia nak kamu alami apa yang dia rasa.

Okay itu jerlah tips dari dy.Harap bergunalah..

 Sesungguhnya yang baik itu daripada Allah,yang buruk itu daripada dy sendiri.Andai ada cadangan atau komen bolehlah tinggalkan diruangan komen dibawah ini.

Sekian,wasalam.





No comments:

Post a Comment

6 Cara menguruskan tekanan yang boleh dicuba

 Assalamualaikum wb. Hai korang. Hari ni Dy nak kongsikan beberapa tips yang boleh dicuba untuk menguruskan tekanan.       Dalam mengelola t...