Friday, 16 December 2016

Kelebihan IPTS dan MQA

Assalamualikum,selamat malam lagi 😂

Okay !orang selalu cerita selain IPTS  je kan. .. malam ni nak citer sikit pasal IPTS (but dy bukan budak IPTS tau) .Check MQA dulu sebelum nak masuk mana-mana IPT. Takut tak laku nanti sijil korang.So,prepared.

Antara kelebihan IPTS:
1.Memberi peluang kepada pelajar yang tidak  melepasi  tawaran dimana-mana IPTA.
2.Memenuhi bidang di  IPTS kerana bidang IPTA yang terhad.
3.Lebih berdaya saing(cabaran lebih tinggi)
4. Keselesaan kemudahan/ infrastruktur yang lebih baik.
5.Berdikari

Sebenarnya,tak kisah dimana pun  tempat korang belajar,janji niat belajar tu PENTING!

No comments:

Post a Comment

Lirik Cinta ini mimpi -Akmal Amsyar

Boleh  tonton di you tube-->  Cinta ini Mimpi Kenapa kau buat aku begini Menolakku dgn alasanmu itu Mengapa kau yang menjadi penghala...