Friday, 16 December 2016

Kelebihan IPTS dan MQA

Assalamualikum,selamat malam lagi 😂

Okay !orang selalu cerita selain IPTS  je kan. .. malam ni nak citer sikit pasal IPTS (but dy bukan budak IPTS tau) .Check MQA dulu sebelum nak masuk mana-mana IPT. Takut tak laku nanti sijil korang.So,prepared.

Antara kelebihan IPTS:
1.Memberi peluang kepada pelajar yang tidak  melepasi  tawaran dimana-mana IPTA.
2.Memenuhi bidang di  IPTS kerana bidang IPTA yang terhad.
3.Lebih berdaya saing(cabaran lebih tinggi)
4. Keselesaan kemudahan/ infrastruktur yang lebih baik.
5.Berdikari

Sebenarnya,tak kisah dimana pun  tempat korang belajar,janji niat belajar tu PENTING!

2 comments:

  1. Setuju dengan anda kena pilih betul2 mana nak pergi. Rezeki orang masing2 ..hanya usaha saja tu ada kemahuan semua boleh capai..tak berusaha susah juga kan..

    ReplyDelete

"Giveaway by Yanieninie"

Assalamualaikum wb,Salam sejahtera. Jom join .Klik banner dibawah.