Wednesday, 28 December 2016

Cuti dah nak habis. Have fun readers :)

Assalamualaikum wb
Salam sejahtera.

Sedar tak sedar,  lagi 6 hari akan naik ke sem2.Aish,tapi esok(29hb -1hb) dy terpaksa keluar negeri jap..Malaslah,dahla lagi berapa hari je tinggal cuti.Serius,selalu kita rasa Cepat je  masa berlalu kan Macam air disungai tapi masih tak putus2 kecuali sampah telah  dipenuhi disungai tersebut .Apa aku mengarut Haiiihhh..

Tak lama lagi dy sem 2.Agak-ii boleh ke dy bawak,dy bukan budak pandai.Dah la tak pandai ,pemalas pula tu..kah3 ..Kerja nak baca komik dan tonton anime je.. Rindu nak tengok Tokyo Ghoul πŸ˜”
So,disebabkan tak lama lagi dah nak habis cuti,dy kurang sikit lah memblogging .Oleh itu, Bacalah entry lama dulu yupp..heee ..

Dy dah siapkan dah jadual  tapi dy memang selalu tak ikut pun .. Korang ikut ke jadual korag buat tu???Taniah lah ya..huuu

Preparation untuk naik cuti nanti,dy memang tak beli apa-ii pun.Malaslah nak beli.. Nak berjimat hee.. Mesti nanti banyak duit kena guna.So,kena prepared awal-ii.Pakai je baju kurung lama-ii tu, Beg pakai masa zaman PMR dulu, boleh jahit lagi yang mana koyak. kasut pun okay lagi tu ,tapak terkeluar nanti gamlah apa lagi.macam tak biasa πŸ˜‹
Kalau mak nampak gerenti marah keh3. ''selekeh!!!'' bru tahu ke? haha..


Okay bab keperluan sendiri semua dah settle.Buku,alat tulis, pensil case?tahun ni guna getah je boleh tak..Hahah terlebih jimat ni...Harap-ii murahla rezeki tahun ni..


Harapan: Semoga ,dy tak lah sakit apa-ii .. harap sangat. Risau juga kalau jadi macam tahun(2016) ni..Kadang dy ingat demam je rupanya sakit tu datang balik.. Tak nak la ganggu pelajaran lagi ,dahlah pil besar..kesian tengkorok aku haha..
Insyaallah tak da apa-ii.....Amin.. *Think Positive πŸ˜€
Agak-ii doktor tu marah tak ,aku tak pergi jumpa dia ..fuhhh

Readers,dah sedia ke nak belajar?? Kalau belum ada masa lagi 6 hari ni..heehehe
Belajar bukan setakat untuk nak duduki ujian tetapi belajar mestilah niat kerana Allah dan ingin menuntut Ilmu.Baru semuanya  yang baik-ii akan kembali kepada kita.

Malasnyaaa nak pergi esokkkkk.. 

Semoga yang masih belajar terus bersemangat untuk mencapai kejayaan ,
Mana yang bekerja teruskan kehidupan dengan kerjaya yang halal ,
Manakala ,mana yang belajar dan  kerja pada satu masa semoga sentiasa  hidup dengan kejayaan.

Dy tinggalkan dengan ayat dy:

''Kekadang hidup ni bukan seindah yang kita bayangkan.Tetapi lebih baik membayangkan yang indah sekurangnya tak lah rasa resah dan payah .''

Akhir kata,doalakan agar sekelas dy++keluarga dy+guru-ii +satu sekolah...Berjaya dunia dan Akhirat.

Insyaallah..para readers juga semoga berjaya dunia dan akhirat.. Aminn.. Jangan risau,jangan lemah !Allah kan ada 😊


Sekian,

[HOLIDAY PROMO] Enjoy RM300 OFF on Samsung Galaxy S7 and S7 edge!

No comments:

Post a Comment

Game

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Ada yang rindu Dy tak?huhu..almakalumlah dah sebulan lebih tak update blog. Dy tengah final se...